Początki w świecie sztuki to szczerze mówiąc, niezła przygoda. Aby stawić czoła tej przygodzie, chciałbym podkreślić trzy ważne kroki pozwalające odnieść sukces. Pierwszy z nich dotyczy pracy, a trzeci tego, jak sprzedać sztukę. Drugi z nich jest związany z zarządzaniem czasem, ponieważ, gdy już zaczniemy tworzyć nasze dzieło, musimy zorganizować nasz czas. Cel, który ma zostać osiągnięty Ja sam mam już za sobą 10.000 godzin, czyli dziesięć lat doświadczenia w malowaniu, a nie uważam się za geniusza.
Uważam się za profesjonalistę, który ma już niezbędne doświadczenie, aby mieć autorytet w swoim zawodzie. W tym celu początkowe umiejętności są oczywiście ważne, ale wszystko czego nauczysz się poprzez doświadczenie jest tym, co w końcu robi różnicę w porównaniu z kimś, kto po prostu dobrze rysował. Tak więc głównym problemem jest zawsze kwestia celu, jasnego określenia dokąd zmierzamy i zainwestowania całego czasu niezbędnego do jego osiągnięcia. Wiele razy wierzysz, albo twój partner lub twoi rodzice każą ci wierzyć, że nie będziesz zarabiać wystarczająco dużo i że musisz odłożyć na bok swoje „dziecinne” marzenia i prędzej czy później poddajesz, nie inwestując niezbędnych 10 000 godzin pracy. Dlatego uważam, że najważniejszą rzeczą jest bycie uczciwym wobec siebie i sprawdzenie, czy masz niezbędne umiejętności i czy czujesz wewnętrzne powołanie, ponieważ jeśli nie jesteś bardzo silny psychicznie, zewnętrzne przeszkody będą nie do pokonania.
Zarządzanie czasem Kiedy już pracujemy po kilkanaście godzin dziennie i zauważymy, że nasze prace mają wystarczającą wartość, aby je sprzedać (Nie czekaj dziesięć lat, aby sprzedać swoje obrazy! Na pewno dużo wcześniej będziesz robił ciekawe rzeczy!), aby to wszystko nie wymknęło się spod kontroli, trzeba dobrze kontrolować czas. Myślę, że jeśli dzień roboczy ma osiem godzin, to dobrze jest pracować nad tworzeniem nowej pracy około 5 godzin dziennie, a pozostałe 3 godziny poświęcić na zadania promocyjne, poszukiwanie i zarządzanie kontaktami, badanie rynku, szkolenia, itd. Cel i doświadczenie w sztuce jest głównym motorem projektu, tym co sprawia, że rozwijamy się jako artyści. W rzeczywistości historia jest pełna wielkich artystów, którzy sprzedali bardzo mało lub żadnych obrazów w ciągu swojego życia. Tak więc poza sprzedażą, jeśli ktoś ma czas, może rozwijać się w sztuce, a nawet tworzyć arcydzieła.
Ale ponieważ w większości przypadków musimy generować pieniądze i chcemy być pełnoetatowymi artystami, będziemy musieli poświęcić dużo uwagi działaniom, aby stworzyć rynek zbytu.